رییس مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه گفت: همایش بین المللی نجوم و اختر فیزیک با محوریت فیزیک خورشید در دانشگاه تبریز برگزار می شود.

علی عجبشیری زاده، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نشست علمی به منظور ارتقای آگاهی دانشجویان مقطع تکمیلی نجوم و اختر فیزیک سراسر کشور، دوم آذر سال جاری در محل دانشکده فیزیک کاربردی و تحقیقات ستاره شناسی دانشگاه تبریز انجام می شود.

وی اظهار کرد: این گردهمایی به منظور ارتقای آگاهی دانشجویان در ارتباط با فیزیک خورشید بر اساس رصدهای زمینی و فضایی تحقیقات بین المللی برگزار و دانشجویان با بهره گیری از اطلاعات این همایش می توانند در تحقیقات ستاره های خورشید گونه از آن استفاده کنند.

رییس مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه ادامه داد: اطلاعاتی که در این نشست علمی بیان می شود شامل جدیدترین اطلاعات در زمینه ستاره های خورشید مانند بوده که توسط سازمان های بین المللی بدست آمده است.

عجبشیری زاده، با اشاره به اینکه هم اکنون انستیتو اختر فیزیک پاریس IAP و دانشگاه پیر و ماری کوری پاریس برای حضور در این کنفرانس اعلام آمادگی کرده اند، یادآوری کرد: علاقه مندان می توانند برای حضور در این سمینار با شماره های 09141156156 و 04137412222 تماس بگیرند.

مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه از سال 81 فعالیت خود را آغاز و از سال تحصیلی 92 - 91 اقدام به پذیرش دانشجویان دکترای پژوهش محور در رشته نجوم و اختر فیزیک کرده است.

این مرکز ، در انجام طرح های پژوهشی در بین 26 مرکز وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری رتبه پنجم را دارد.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.